کود گیاهان زینتی
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

چرا کود گیاهان زینتی

 
گیاهان زینتی اغلب در خانه ها، گلخانه ها و نمایشگاه های گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل تنوع بالایی که دارند، نحوه نگهداری و شرایط رشد گوناگونی برای آنها وجود دارد. گیاهان زینتی خانگی، اغلب در گلدان نگهداری می شوند که اندازه و شکل گلدان باید متناسب با اندازه و نوع گیاه انتخاب شده باشد. اکثر گیاهان زینتیمانند گیاه کاکتوس، مربوط به مناطق استوایی می باشند و برای پرورش و رشد مناسب آن ها باید شرایطی مشابه همان مناطق ایجاد نمود.
کود گیاهان زینتی

الزامات کود گیاهان زینتی

 

کود گیاهان زینتی به دلیل جذب مواد مورد نیاز گیاه، برای خاک الزامی است. این کودها می توانند به صورت مایع (به صورت آبیاری) و جامد(مخلوط در خاک) مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که در مطلب مربوط به کود گلدانگفته شد، خاک باید سبک و غیرفشرده باشد تا مانع رشد گیاه نشده و عملیات آبرسانی به ریشه گیاه براحتی انجام پذیرد.

نکات مربوط به کود گیاهان زینتی

 

کود گیاهان زینتی از لحاظ ساختاری و مواد بکار رفته تا حدودی مشابه کود گلدان و کود گیاهان آپارتمانی می باشد و (بسته به نوع گیاه) می تواند مخلوطی از کود کمپوست، کود زیستی و کودهای معدنی مانند کود آهن باشد. زمان مناسب کود دهی به خاک گیاهان زینتی در مرحله رشد می باشد و کود دادن به این گیاهان در زمان استراحت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در بعضی از گیاهان زینتی مانند کاکتوس، می توان برای کمک به رشد بهتر و منظم تر و همچنین زیبایی و شادابی بیشتر گیاه، از تقویت کننده مخصوص گیاهان استفاده نمود. بطور مثال استفاده از تقویت کننده مخصوص کاکتوس می تواند ابزاری کمکی برای کود کاکتوس به شمار آید و کار تأمین عناصر مورد نیاز این گیاه زینتی را سرعت بخشد. از آنجا که جنبه ظاهری گیاهان زینتی بیشتر مدنظر می باشد، استفاده از کود مناسب و روش کوددهی به آنها بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع: کود گیاهان زینتی




:: برچسب‌ها: کود گیاهان زینتی , کود گیاه زینتی , گیاهان زینتی , گیاه زینتی , کود برای گیاهان زینتی , کود ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: